musikhjälpen & stackars man

Hej alla.

Det har varit fullt hur här hemma hela helgen, bara roligt. Pappa har jobbat i Lund nu under helgen och sovit hos Maria och ätit middag här. I fredes var det jag, Daniel, Pappa, Maria, Erik och Markus och igår var det jag, Daniel, Pappa, Maria, Erik, Hanna och Martin. Superskoj att Hanna & Martin kom och besökte oss igår. Vi åt lunch, drack latte & gick på Nova. På kvällen, efter familjemiddagen åkte vi ner till Malmö (hämtade Julia på vägen). Malmö bjöd på
Musikhjälpen! Vi var ju helt klart tvunga och åka ner och kolla på glasburen. Iallafall, när vi står där och lyssnar ringer de upp en kille som önskat en låt, hans berättelse fick en att gråta.

När programledarna frågade hur han mådde sa han sådär. Det blev lite tryckt stämmning som Kitty fick bort direkt genom att fråga varför. Han berättade att hdet nyligen tagit slut mellan han och hans fru. De var gifta i 2 månader innan hon (frugan) ville skiljas för att hon hade träffat en annan. De hade varit tillsammans i jättelänge..Han önskade hennes favoritlåt. Tycker så synd om denne kille- skickar en stor kram.

I fredes var jag, Daniel & Markus ute. Vi gick till Kajutan och hälsade på Jennifer som är barmästare där och bara hängde. Måste verkligen rekomendera alla som bor i Lund att gå dit, de har öppet fredagar. Det är Göteborgs nations lokaler, högt uppe på sjunde våningen!

Tack pappa för att du körde mig och Maria till Citygross så vi fick handla!
Det är en ren lyx att få handla med bil=)

Nu ska jag titta lite på musikhjälpen på Internet. Hade jag haft ett jobb hade jag skänkt massor med pengar till dem men eftersom jag inte har det kanske alla andra kan skänka lite. Smsa och önska en låt! Ni vinner på det och flyktingarna vinner på det!

Stor Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback