motarbetad...

emellanåt känner jag mig motarbetad. just nu är en sådan period...

vemod eller glädje...

På söndag nästa vecka går flyttlasset från Växjö...borde jag vara glad eller ledsen? Växjö och campus är staden där min första lägenhet finns och staden jag kallat hemma under nästan tre år. Jag vet inte hur jag känner, på ett sätt ska det bli skönt att få börja om i en ny stad, jag tror att det är helt rätt tid, sen hamnar jag i samma stad som min lillsyster maria o hennes herman o såklart jonas. Det kan hända att vemodet snarare handlar om att jag ska flytta hem till mina föräldrar och Halmstad i 2,5 veckor eftersom det är ett glapp mellan våra lägenheter..den här i Växjö o den i Lund... Det kommer bli konstigt o flytta hem igen men framförallt en massa krångel med adressändring, telefon osv...men men..jag tror det löser sig, eller hoppas iallafall...

Förövrigt är jag ledig denna vecka och gräsänskling fram till fredag, då kommer min prins hem över helgen iallfall. Trodde jag skulle tycka det skulle bli skönt och vara ledig o ensam (brukar gilla ensamheten då o då) men efter en helg med min mysiga familj och utflykt till Kullaberg saknar jag mest de där borta i Halmstad. Båda min systrar är på besök i Halmstad o min Daniel jobbar där nere nu...

Nu ska jag dricka te och slappa lite!

Ta hand om er där ute, ni är guld värda!

Kram!!

pensionärsvarning...

Det är inte o rekommendera att jobba heltid o vara gräsäkling samtidigt, iallafall inte om man heter Natta=). Jag har jobbar hela veckan på Norrporten (har imorgon kvar) och under denna period har jag inte umgåtts med en enda människa. På jobbet har jag hela huset för mig själv, tar emot 3-4 samtal (en bra dag) och hälsar på driftkillarna någon gång. Resten av tiden läser jag böcker eller kollar på tv. Man kan tycka att jag efter en sådan dag skulle längta efter att umgås men icke. Mina dagar är extremt monotoma och följer detta mönster:

06,45-07,40: Väckarklockan ringer, jag går upp, äter frukost, klär på mig och gör lunchmackor.
07,40-8,00: Cyklar till jobbet.
8,00.12,00: Dricker soda streamat vatten, svarar möjligtvis på något telefonsamtal, lyssnar på radio och läser massor, såväl böcker som smp.
12,00-13,00: Lunch.
13,00-16,00: Typ exakt samma som innan lunch.
Cyklar hem, äter mellanmål i form av någon frukt, tränar lite pilates och fixar hemma. Sen äter jag middag och kollar lite tv. Vid 21 lägger jag mig i sängen och tittar en timme på tv innan jag stänger av vid 22 och somnar ganska snabbt. Dagen efter är det samma veva..Men bara en dag kvar nu=)

Nästa vecka är jag ledig=lycka! Då ska jag försöka inte vara lika monotom. Veckan efter är det dags o jobba och vara monotom igen...hehe. Sen flyttar jag och min käre Daniel=)

Nu ska jag fixa lite här...

Puss o Kram på er alla

illaluktande man och upptäcksfärd

Helgen har hittils bestått av bio med Daniel, upptäcksfärd på Teleborg och grillning med vänner. I fredes tänkte Daniel och jag att vi skulle gå på bio. Det blev Narnia - en film vi båda kände vi skulle se på bio. Den var bättre än den första även om den var lite seg någongång i mitten enligt min mening=) Allt var bra och filmen var påväg att börja, då kommer en man med sin son? och sätter sig brevid mig. Mannen stinker, och jag menar verkligen stinker, Det var en blandning av cigarettrök och inte duschat på en månad. Usch! Resten av filmen fick jag lite snyggt luta mig åt Daniels håll. Han å andra sidan hade en fjortis (hans uttryck) brevid sig som skulle kommentera allt i hela filmen och samtidigt leka med flaska med fötterna. Men filmen var trots allt bra och det blev en lyckad kväll=)
Igår fick vi för oss att vi skulle cykla ut till Daniels farfars sommarställe. Vi började och jag trodde Daniel hittade, vi cyklade dock ett annat håll och fick se lite mer av Teleborg. När vi skulle hem valde jag (som efter 3 år fortfarande inte hittar där) vägen hem och det gick snabbt och smidigt...=) Kvällen bestod av grillning med Daniel, Karin o Karins systerdotter Evelina, mycket trevligt!

Idag blir det fika med samma personer på slottet-ska bli skoj!

Nu ska jag äta lite frukost.

Ta hand om er!

Just det -  jag och min Daniel ska flytta till Lund!

En mysig heldag!

Hej!

Igår var Daniel ledig (fördelen med att han jobbar på åkeriet o jobbar galna tider annars) så vi passade på o cykla ut till Evedal. Vi åkte inom stan (daniel skulle klippa sig) och ICA för o handla lunch. Väl där fick vi för oss att vi skulle hyra en kanot, nog mest för att det stod en grävmaskin o lät på stranden=)
Vi hyrde en kanot och började paddla, de är jobbigare än jag kommer ihåg. Har nämligen inte jättebra armmuskler...hehe. Men det gick bra och vi hittade en sandremsa där vi åt vår lunch,mums! Vi paddlade vidare o hittade supermysiga klippor där vi solade o läste o bara vilade-helt underbart! Väl tillbaka i Evedal var det glass och sedan hemfärd på cyklarna som gällde. Vi hade så ont i våra rumpor att båda fick stå o cykla mer än en gång...=)

Idag är jag ledig och imorgon börjar en tid med bara jobb, blir jobb fredag samt mån-fredag. Hur ska jag orka=) Varit massor ledig sen skolan tog slut=) Ska nog gå bra! Helgen består annars av Niclas konfirmation i Halmstad.